söndag 8 april 2012

Mässan i Köln

Oj, Oj så länge sedan det blev något skrivet och avbildat här, men ska man som jag arbeta dubbelt och hinna sticka samt resa och dess utom hinna sticka måste jag hinna sova ibland men inte för mycket.
mässan i Köln som är en fackmässa för företag var helt fantastisk, Alla stora företag inom garner stickor ock allt annat som har med handarbete och hobby att göra fanns där. Uppstickade modeller i de mest fantastiska skapelser, tänk er aftonklänningar, i garn av guldlamé, några i Kid Mohair, jumprar, koftor, halsvärmare, handledsvärmare, sjalar, halsdukar, strumpor, mössor och för att inte tala om alla knappar. Hur lätt som helst att göra av med en förmögenhet som man inte har.
Eftersom jag arbetade och inte kunde tillbringa tiden med att gå runt titta närmare på allt missade jag även det där med att ta bilder, så här efteråt skakar jag på huvudet åt min egen dumhet, missa en så viktig sak. Mässan var välbesökt och det var så trevligt att träffa alla kreativa människor, de flesta kvinnor med samma sak att säga vi här hemma brukar säga " jag älskar garn och har en hel del men måste fylla på med lite nyheter". Många som handfärgar och som skapar egna modeller.
Det var härligt vårväder och Köln är en vacker stad, här är en kvälls vy från Köln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar